Комисията за потребителите ще проверява обменните бюра

15:35, 01 юли 15 25 240 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва масови проверки на чейндж бюрата в цялата страна, обяви председателят Димитър Маргаритов. Основното, което членовете на комисията ще следят, са табелите около обменните бюра, които съдържат подвеждаща информация. Инспекторите смятат, че това лято ще има ръст на този тип измами, с оглед на по-големия обмен на пари.

„Това ще бъде част от кампанията на КЗП, тъй като се опитваме да бъдем максимално сетивни към сегашната ситуация. Това, което ще проверим е дали не няма опити хората да бъдат измамени чрез невярна информация. Попадали сме на табели, на които на мястото на валутния курс са написани цени на магнитчета, например, а срещу тях е съответния флаг“, разказа Маргаритов. Засилени проверки ще има и на границата, защото заради ситуацията в Гърция се очаква повишено търсене на евро и на някои определени стоки.

Председателят на КЗП съобщи данните от хилядите проверки, които комисията е направила през последните два месеца. От 8000 инспекции, около 700 са съставените актове за нарушения. В проверките комисията е акцентирала върху няколко направления. Едно от тях са стоките, предназначени за деца и увеселителните съоръжения. Маргаритов обясни, че вследствие на проверките хиляди стоки като ролкови кънки и тротинетки са унищожени и спрени от пазара. Нарушения се констатират и в увеселителните паркове по морските ни курорти – от 55 проверки, инспекторите са написали 7 акта.

За качеството на туристическите услуги са направени най-много инспекции – 1300, от които са установени 124 нарушители. По-голямата част от тях са за липсата на достъп до съответните заведения на хора с увреждания.

„Съществен акцент поставихме върху проверката на заведенията за хранене и развлечение, където се опитваме да установим качеството на предлаганите напитки. Иззети са проби от най-често употребяваните алкохолни напитки и са предоставени за изследване“, каза Маргаритов.

От този сезон КЗП има постоянно действащи приемни в най-посещаваните морски курорти в страната, съобщиха от комисията. Те казаха, че туристите вече се възползват активно от новата услуга, като най-честите нарушения, за които хората сигнализират са дублиране на резервация в хотел, разлика между обявените в менюто цени и реалната сума, както и липса на меню на български език.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама