Големите туроператори ще рекламират България за сезон 2016
17:01, 07 юли 15
25
413
Шрифт:
„Изключително доволна съм от това, че най-сетне правителството е решило да работи с големите туроператори по отношение на рекламата, защото само това е пътят. Не само телевизии като CNN и BBC трябва да ни рекламират, а и точно местата, където се продават почивките, т.е. туроператорите”, коментира Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците в Слънчев бряг.
България проявява засилен интерес към далечни пазари като Китай, Индия и Япония, информира министър Ангелкова. Но най-големият целеви фокус ще бъде върху привличането на туристи от традиционни за нашия пазар държави като Германия, Русия, Франция, Великобритания, Италия, Израел, Полша.
Потвърждават се прогнозите за 20 % спад на руските туристи. Това оказва влияние върху цялостното протичане на сезона, но Лято 2015 се очертава като едно от най-променливите, защото преобладават записванията в последната минута. Месеците май и юни са били много трудни, но сега вече се забелязва раздвижване. Голяма част от хотелите на първа линия в Слънчев бряг сега са пълни. Надеждите са и през август да е така.
По отношение на ситуацията в Гърция към момента трудно може да се направи прогноза дали потокът от туристи ще се насочи към България, или не. По-вероятно е летовниците, които вече са си направили резервации за Гърция, да си отидат на почивка там, посочи Николина Ангелкова.
Елена Иванова беше още по-категорична – тя направо заяви, че кадри от Гърция няма да дойдат. Хубавата новина обаче била, че у нас са пристигнали доста румънци, които са отказали почивките си в южната ни съседка. От 1 юли имало изключително силно нашествие на румънски туристи в големите курорти по цялото българско Черноморие. Те обаче не могат да компенсират изцяло много сериозния спад от големи пазари като Русия и Германия.
Добави коментар