Амбициозен проект със заявка да реши екологични, транспортни и икономически проблеми по Дунав
20:53, 05 дек 15
25
450
Шрифт:
Инициативата предстои да бъде представена в Русе от проектанта "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" ООД на 10 декември от 11 часа, в Канев център Русенски университет "Ангел Кънчев".
Фирмата е управлявана от инж. Румен Марков, чието дружество "Целзиан" ООД е концесионер на рудник "Кремиковци".
За река Дунав проектът ABC+De обещава да даде решение за прекратяване на наводненията от Виена до Тулча, целогодишна навигация от км. 251,850- Харшова- до км. 1894,720-Вилдунгсмауер (Австрия) на конвои с газене до 4 м., ширина до 34,95 м. и дължина до 310 м. Планира се още превръщане на река Сава от Вуковар до Загреб и на река Тиса от нейното вливане в река Дунав до Ксонград в Унгария във водни пътища клас VI а или VI б, както и преодоляване на сушите.
"Рационално използване на водните ресурси. Осигуряване на достатъчно вода за делтата на река Дунав. Решаване на проблема с ниското водно ниво на езеро Балатон. Подобряване на екологичния баланс, както на площи в коритото на реката, така и на прилежащите територии. Поддържане на влажните зони наистина влажни. Оползотворяване на хидроенергийния потенциал на реката и производство на „зелена“ електроенергия. Икономическо възраждане на регионите от Средния и Долен Дунав", обещават още проектантите.
Другите основни елементи на проекта ABC+De включват - ново пристанище на Егейско море до гр. Ферес, Гърция, представляващо хъб за Европа, Черно Море, Азовско море, Мраморно море и за Източното Средиземноморие, а също така нова търговска врата на Европа; ново пристанище на Балтийско море на устието на река Висла; „Южно-Северен поток“ - нова високоефективна железопътна магистрала, предназначена за тежки товарни и високоскоростни влакове; нови логистични центрове на новите пристанища и по протежението на железопътната магистрала и др.
Добави коментар