Ясни са критериите за избор на лечебни заведения от Здравната каса

12:19, 02 мар 16 25 260 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Министрите приеха критериите и редът за избор на лечебни заведения за болнична помощ, с които Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) ще сключва договори. Критериите са събрани в наредба на правителството.

Документът е разработен във връзка с изискванията на Закона за лечебните заведения по отношение на механизмите за планиране и осигуряване на медицинските дейности, заплащани с публичен ресурс, на териториален принцип, според потребностите на населението и нуждите на националната система на здравеопазване.

С наредбата се определят критериите и редът, по който ще се извършва изборът на лечебни заведения, с които НЗОК ще сключва договор, в случаите когато броят на болничните легла по видове (за активно лечение, продължаващо лечение и рехабилитация) и по съответни медицински дейности в дадена област надвишават определените от Националната здравна карта потребности.

Изборът на лечебни заведения ще се извършва по отношение на дейности в обхвата на основния и допълнителния пакет здравни дейности, въз основа на резултатите от оценяване по пакет от критерии, включващи както общи критерии за лечебното заведение, така и специфични за конкретната медицинска дейност.

Определените критерии включват своевременност и непрекъснатост, комплексност, обем и сложност, качество на диагностично-лечебните дейности и удовлетвореност на пациентите от оказваните от лечебното заведение медицински услуги. Предвидени са и допълнителни критерии за сравнителна оценка на болничните структури при равни други условия.

За оценяване на лечебните заведения, които са разположени в отдалечени и труднодостъпни райони, е предвиден специален ред, с което се гарантира достъпът на населението до медицинска помощ, независимо от надвишените потребности за общия брой легла в дадена област.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама