БСП с нови правила за избор на лидер

19:43, 13 мар 16 / Политика 25 329 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
БСП прие правила за провеждане на избор на национални органи и председател на партията. Това стана след повече от 6 часов пленум на партията. Очаква се новият лидер да бъде избран на конгрес, който ще се проведе на 7 и 8 май в София.

Социалистите посочват, че приетите правилата гарантират откритост, публичност и равнопоставеност, както по отношение на дискусиите по политическите въпроси в конференциите и общите събрания на общинските, районните и градските организации, така и относно направените предложения за местните и национални партийни органи.

Регламентът призовава за коректен тон на кампанията и не допуска дискредитиране в партиен и в личностен план. Правилата създават предпоставки дискусията в рамките на отчетно-изборната кампания и Конгреса да се концентрира върху политики, а не върху лични амбиции и персонални противопоставяния.

Освен това днес партията подкрепи и проект на декларация „125 години БСП”. В нея са залегнали основните характеристики на партията: БСП е партия на хората на труда, свързана със съдбата на България. През различни периоди партията съчетава съпротивата и съзиданието.

Социалистите обявиха, че са твърдо срещу експлоатацията, дискриминацията, диктатурата и фашизма.

В декларацията на левицата се заявява, че БСП винаги е била републиканска партия. Нейната водеща кауза от самото й създаване досега е преодоляване на капитализма и постигане на социалистическо преобразуване на българското общество, а също и отстояване на мира. В декларацията си социалистите заявяват, че БСП е партия, преживяла много преходи, но не е преходна партия.

По думите им призванието на БСП е да гарантира достоен живот на всеки, без унизяващ недоимък и страх за утрешния ден, да модернизира икономиката на страната и да отстоява българските интереси.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама