1661 нови автомобила регистрирани у нас през февруари

10:33, 16 мар 16 25 312 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Продажбите на нови автомобили у нас са нараснали с 12.2% през февруари 2016 г. сравнено с година по-рано, показва проучването на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирано от БНР.

За първите два месеца на годината регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с 9,3% до 3169 броя автомобили спрямо 2900 броя през същия период на 2015-а година.

По тези показатели нашата страна е в т.нар. "златна среда" сред всички 28-страни-членки на Европейски съюз. Ръстът в Европа на годишна база е 14.3% след по-слаб растеж с 6,2% през януари.

Асоциацията на европейските автомобилостроители отбеляза, че има ускоряване на темпото на растеж при продажбите на нови автомобили във всички водещи европейски пазари. По-добър ръст през февруари регистрират продажбите на нови автомобили в Италия (скок с 27,3%), Франция (с 13,0%), Испания (с 12,6%) и Германия (с 12,0%), като всичките тези водещи автомобилни пазари са се представили по-добре спрямо февруари 2015-а година, допълни Асоциацията.

Продажбите на автомобили са оценявани като водещ показател за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за февруари дават положителен сигнал за икономическото състояние на ЕС на фона на опасенията, свързани със забавянето на глобалната икономика и по-специално на Китай и на останалите водещи развиващи се пазари.

Солиден растеж в ЕС през февруари бележат продажбите на нови автомобили на италианската фирма FCA Group (повишение с 22,9% на годишна база), на немската компания Daimler (ръст с 21,5%) и на френските фирми PSA Group (с 13,2%) и Renault Group (с 10,1%).

В същото време продажбите на нови автомобили с марката "Фолксваген" се повишават по-скромно, но все пак бележат растеж през февруари с 8,0% въпреки продължаващия скандал  с фалшивите тестове на отделните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили, благодарение на солидно повишение на продажбите на марките "Ауди" (със 17,1%) и "Шкода" (с 15,4%), докато регистрацията на нови автомобили от марката "Фолксваген" се повишават с едва 4,4%. Скандалът обаче продължава да се отразява негативно на компанията, намалявайки нейния дял в европейския автомобилен пазар през втория месец на годината до 23,9% от 25,3% през февруари 2015-а година.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама