Няма далавери в пътното строителство, уверява шефът на АПИ

19:57, 09 юни 16 / Политика 25 273 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
“Твърденията на депутатите от “БСП-Лява България” за злоупотреби при изграждането и ремонта на пътната инфраструктура категорично не отговарят на истината, а поднесената по този начин информация е изключително манипулативна”. Това заяви пред журналисти в Казахстан председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров.

По-рано днес социалистите поискаха оставката на Лазаров. Говорителят на левите Жельо Бойчев заяви, че управляващите не само не са демонтирали модела КОЙ, както се заканиха в началото на мандата, а го надградили. Пример за това е именно строителството и ремонтът на пътища, за които пряко отговарят Лазаров и строителният министър Лиляна Павлова.

В левицата пресметнали, че фирмата „Агромах”, която се разследва за укриване на данъци, е спечелила обществени поръчки на обща стойност близо 294 млн.лв., извън участието си в изграждането на магистрали.

Кирил Добрев обобщи с реторичен въпрос: „Заобикалят ли се обществени поръчки и има ли любимци? ”.

Лазаров подчерта, че договорът за строителство на Лот 3.1 на АМ „Струма“ на стойност 186 млн.лв. не е сключван от АПИ, а от Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, която бе закрита с решение на Народното събрание през месец май т.г.. Следващите договори, които се визират – за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа са стандартни и за всички 28 области в страната. “Договорите нямат цена, защото при обявяване на обществените поръчки са формирани единични цени за отделните видове работа. Това е така, защото когато се обявяват не може да се предвиди какви по обем дейности ще се наложи да бъдат извършвани през срока на договора –колко дълга ще е зимата и какво ще се чисти, аварийни ситуации, като свлачища, наводнения и др.”, твърди той.

От всички области в страната „Агромах“ има договор за пътно поддържане в област Благоевград, а „Пътища Пловдив“ поддържа пътищата в област Пловдив.  „Категорично е лъжа твърдението, че „Агромах“ единствено има договори в Югозападна България, защото в областите Перник и Кюстендил работят по договори други фирми“, отбеляза инж. Лазаров и подчерта, че фирмата има контракт в две от 28 области. „Данните, които цитират депутатите са за две години, касаещи платените суми за зимно поддържане и превантивните ремонти, които сме извършвали. Тези договори са нормални, ако искаме да имаме нормално състояние на пътищата“, каза още той. Те са сключени след проведени открити процедури по обществени поръчки.

По отношение на договора за допълнителната поръчка за АМ „Марица“, инж. Лазаров напомни, че подобни проблеми има при строителството и на други магистрали и пътни проекти.„За съжаление геоложките особености по трасетата на редица от новите участъци, които изградихме, не винаги могат да бъдат предвидени и това може да наложи необходимостта от ремонти. Самите проектанти при изготвяне на проекта не са засегнали темата и оттам по всички проекти имаме допълнителни договори за подобряване на геоложките условия - преовлажняване на почвите, свлачища и др., обясни председателят на УС на АПИ и допълни, че този вид аварии могат да бъдат предвидени много трудно. Друг проблем са и старите проекти за някои от отсечките, които въпреки актуализацията не могат да предвидят геоложките  проблеми. „За участъка от АМ „Марица“, който се визира, имаме още няколко договора с компании, които са за пропуски при проектирането и сега възниква необходимост от ремонти“, даде пример той.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама