110 акта за нарушения е съставила КЗП в Бургаско от началото на годината
18:53, 06 авг 16
25
328
Шрифт:
Над 1100 от проверките са в туристически обекти, като в резултат на тях са съставени около 110 акта. Сред констатираните нарушения са отсъствие на информация за вида и категорията на обекта, липса на менюта в заведения за хранене и развлечения на български език или на ценоразпис с допълнителните услуги в хотели.
Данните бяха изнесени днес в Бургас, където Комисията за защита на потребителите и функциониращия към нея Европейски потребителски център откриха информационни щандове пред Пантеона. В провеждането на инициативата се включиха председателят на КЗП Димитър Маргаритов, директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов и ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Огнян Златев.
„Европейската комисия полага сериозни последователни усилия за популяризиране правата на гражданите в Европейския съюз, включително и в ролята им на потребители на стоки и услуги. Неотдавна на тази тема бе реализирана специална информационна кампания, насочена както към потребителите, така и към търговците. Тя също благоприятства процеса на повишаване на културата в общуването между двата основни играча на пазара – нещо, което ние отчитаме чрез резултатите от нашата контролна дейност. При значително повече извършени проверки в последните периоди установяваме все по-малко нарушения, търговците и потребителите са все по-склонни да решават по-бързо възникналите спорове чрез взаимни отстъпки, търговците все по-често отстраняват доброволно констатираните от контролния орган нарушения, а потребителите се ориентират все по-добре на какво точно имат право по закон и как да го получат” - каза Димитър Маргаритов.
По време на инициативата гражданите получиха информационни материали и отговори на въпроси, свързани с гарантираните им от Европейския съюз права. Включиха се в интерактивни игри, които изпитаха познанията им за Европа и им дадоха възможност да спечелят интересни награди.
Добави коментар