Нехайство на общински съветници застрашава живота на жителите на Златитрап

18:38, 12 авг 16 25 391 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Жителите на село Златитрап, което е част от Община Родопи, всекидневно преминават опасен прелез, по който се движат международните влакове за Истанбул. Композициите могат да развиват скорост до 160 км/ч. За да се осигури безопасното преминаване, се налага изграждането на надлез край населеното място, който да поеме трафика от коли и пешеходци. Той ще се изгради изцяло с европейски средства, като финансирането вече е осигурено чрез проекта за модернизация на железопътна отсечка Септември-Пловдив, която е част от Транс-европейската железопътна мрежа, съобщиха от Община Родопи.

„Пътната връзка е необходима, за да запазим живота и здравето на хората”, коментира кметът на Златитрап Анелия Уланова.

За да се даде старт на строителството обаче, е нужно Общинският съвет в Община Родопи да дари три имота с обща площ около декар на държавата в лицето на Министерство на транспорта, поясниха от администрацията.

„През последната една година подготвихме всички процедури по прехвърлянето и решението беше подложено на гласуване”, обясни председателят на групата общински съветници от ГЕРБ Ангел Драганов.

В четвъртък е била свикана извънредна сесия на местния парламент, на която са се явили само 17 от всички 29 общински съветници. Условието да се взимат подобен тип решения обаче е на заседанието да присъстват три четвърти от членовете на съвета.

Тази сутрин е било свикано ново заседание, на което са се явили 24 общински съветници. „При гласуването обаче трима общински съветници – Васил Гюрдиев, Георги Цанков от ФОРОР и София Калинова от „Обединени земеделци” гласуваха „въздържали се” и така отново спряха процедурата по изграждане на важния надлез”, обясни Драганов.

В мотивите си за гласуването Васил Гюрдиев обяснил, че не харесва ръководството на общината, затова се въздържал от гласуване.

„Недопустимо е с такова оправдание да се спира експлоатацията на едно изградено вече съоръжение като скоростната железопътна линия и да се пречи на изграждането на пътния възел, защото ако прелезът се затвори, без да има пътен възел, достъпът до няколко села в района ще бъде много труден”, обясни още Драганов.

Заради отказа да се даде зелена светлина, строителните дейности ще се забавят значително.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама