Висока степен на лоялност на русенските студенти отчита международно изследване

10:42, 18 авг 16 25 238 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
За пета поредна година Русенският университет се включва в международното изследване Trendence Graduate Barometer (TGB), което проучва мнението на студенти от над 1000 университета в света за резултатността на тяхното обучение с оглед на бъдещата им професионална реализация и кариерните им приоритети, съобщават от РУ "Ангел Кънчев".

Trendence е водещ научноизследователски институт в Европа, специализиран в проучвания и маркетинг на пазара на труда, който ежегодно провежда изследването Trendence Graduate Barometer сред 500 000 студенти.

В изданието на TGB за 2016 г. са включени 23 страни: Австрия, Белгия, България, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Ирландия, Испания, Италия, Нидерландия, Норвегия, Полша, Португалия, Румъния, Русия, Турция, Финландия, Франция, Унгария, Чехия, Швейцария и Швеция.

От страна на Русенския университет в изследването за 2016 г. участват 282 студенти от всички специалности, като 36,2% от тях се обучават в професионално направление Технически науки, а 33,2% - професионалните направления Администрация и управление и Икономика.

Резултатите от изследването хвърлят светлина върху мнението на русенските студенти по редица въпроси, свързани с тяхната удовлетвореност от обучението, самооценката им за изградените знания и умения, и очакванията им за бъдещата професионална реализация.

Прави впечатление удовлетвореността на анкетираните студенти от качеството на предлаганото обучение в Русенския университет. 92,7% от тях изразяват задоволство от придобиваните професионални умения, а 82,9% - от наличието и достъпността на учебна литература.

82% от участниците в проучването са удовлетворени от дидактическите умения на преподавателите си и от предоставяните възможности от програмите за международен обмен. 80,3% са доволни от техническото оборудване в университета, а 72,7% - от предлаганите стажантски програми.

Младите хора демонстрират високо ниво на самооценка на придобитите в университета „меки умения“, които са от изключително значение за успешна реализация на пазара на труда, а именно: надеждност, способност за мобилност, социални компетенции, способност за работа под напрежение, ориентация към постижения и др.

Резултатите от изследването показват, че 91,6% от анкетираните студенти биха препоръчали Русенския университет на свои приятели и близки, а 42,9% от тях биха продължили образованието си тук в следваща образователно-квалификационна степен.

Интерес представляват очакванията на русенските студенти за бъдещата им професионална реализация. Според тях качествата, които биха оценили в най-висока степен в бъдещия си работодател, са предлаганите възможности за личностно развитие и добри перспективи за кариера, повишаването на квалификацията, усещането за сигурност на работното място, добър стил на управление и др.

68,4% от анкетираните в Русенския университет са определили като свой кариерен приоритет в специализация в професионалната област, в която се обучават. За 64,7% цел е започването на работа непосредствено след завършване на образованието, а 75,8% се стремят към безсрочно назначение.

Близо 54 на сто от студентите са готови да работят по стратегически задачи, а 53,3% искат да започнат работа в малко или средно предприятие.

Интересни са резултатите, свързани с предпочитанията на русенските студенти за локализирането на тяхната месторабота. 26% планират да работят в региона, в който следват, 30% - в региона, в който са родени, 29,2% споделят, че ще работят в България, без да уточняват къде, а 14,4% биха търсили професионална реализация в чужбина.

Значителен процент от анкетираните студенти /59,8%/ се чувстват оптимално подготвени за професионална кариера, благодарение на полученото образование. Според 51% от тях е по-важно да намерят личностна реализация, отколкото да печелят пари, а 43,3% биха приели по-ниска заплата, ако мислят, че предлаганата работа е много подходяща за тях.

Положителен е фактът, че 51,1% от анкетираните студенти в Русенския университет имат предприемачески нагласи – те се замислят за основаването на собствена фирма по време на следването или непосредствено след завършване.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама