Търговци по Черноморието мамят клиентите си с фалшиви промоции
12:16, 31 авг 16
25
264
Шрифт:
Той каза, че са парирани няколко такива случая и обясни, че тези практики засягат най-вече чуждестранните граждани, които имат имоти по нашето Черноморие и тук прекарват своите ваканции. Относно хотелите пък Маргаритов поясни, че нарушенията най-често са свързани с комфорта, който търговците са длъжни да предоставят на своите клиенти и даде пример: „Ако в един хотел са ви обещали и са поели ангажимент, че ще ви предоставят определени услуги, за които вие сте си платили, това трябва да се спазва. Установили сме и случаи, в които това не се случва“.
Маргаритов обясни процедурата, която се следва при проверката за установяване качеството на предлагания алкохол в нощните заведения и олинклузива.
„Взимаме проби от разпечатана бутилка, взимаме също така и неразпечатана бутилка в присъствието на свидетели и управителите на съответните обекти. Тези проби се подлагат на изпитания. Когато бутилката е отворена, алкохолът може да е разреден”, каза председателят на КЗП.
При взетите 30 проби през този сезон, в два от случаите се оказва, че е налице точно такъв казус.
В други два случая проблемът е свързан с това, че съдържанието на алкохолната напитка не отговаря на изискванията за вида алкохол – градусът е по-нисък от определения в стандарт.
„Потребителят е ощетен от по-ниския градус на напитката, защото в закона пише, че ако е водка, трябва да е поне 38 градуса. Нашата проверка установи, че производителят продава тази водка с по-нисък градус”, коментира Маргаритов. Той уточни че установените несъответствия в тези четири случая, не са свързани с рискове за живота и здравето на потребителите.
По думите му нарушенията като цяло намаляват.
При 3000 проверки от началото на сезона само по Черноморието за качеството на туристическия продукт в между 6 и 8 % от случаите се констатират различен тип нарушения.
Добави коментар