Нарушенията по Черноморието през този летен сезон намаляват

12:19, 31 авг 16 25 397 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Не са много нарушенията в туристическите и търговските обекти по Черноморието през този летен сезон. Това потвърди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в студиото на „Здравей, България” на „Нова телевизия”.

„Нарушенията като цяло намаляват. Това е радващо, защото сезонът е силен – статистики показват, че в сравнение с миналата година и с предходни периоди се очаква едно значително нарастване на броя туристи. При 3000 проверки от началото на сезона само по Черноморието за качеството на туристическия продукт в между 6 и 8% от случаите констатираме различен тип нарушения”, посочи Маргаритов. 

Той поясни, че нарушенията най-често са свързани с комфорта, който търговците са длъжни да предоставят на своите клиенти и даде пример: „Ако в един хотел са ви обещали и са поели ангажимент, че ще ви предоставят определени услуги, за които вие сте си платили, това трябва да се спазва. Установили сме и случаи, в които това не се случва.”

Маргаритов обясни процедурата, която се следва при проверката за установяване качеството на предлагания алкохол в нощните заведения и олинклузива. „Взимаме проби от разпечатана бутилка, взимаме също така и неразпечатана бутилка в присъствието на свидетели и управителите на съответните обекти. Тези проби се подлагат на изпитания. Когато бутилката е отворена, алкохолът може да е разреден.”

При взетите 30 проби през този сезон, в два от случаите се оказва, че е налице точно такъв казус. 

В други два случая проблемът е свързан с това, че съдържанието на алкохолната напитка не отговаря на изискванията за вида алкохол – градусът е по-нисък от определения в стандарт.

„Потребителят е ощетен от по-ниския градус на напитката, защото в закона пише, че ако е водка, трябва да е поне 38 градуса. Нашата проверка установи, че производителят продава тази водка с по-нисък градус”, коментира Маргаритов. Той уточни че установените несъответствия в тези четири случая, не са свързани с рискове за живота и здравето на потребителите.

Маргаритов постави акцент и върху „нововъведението” в опитите на търговците през този летен сезон по морето да заблуждават клиентите, като анонсират фалшиви промоции в търговската мрежа. Председателят на КЗП каза, че са парирани няколко такива случая и обясни, че тези практики засягат най-вече чуждестранните граждани, които имат имоти по нашето Черноморие и тук прекарват своите ваканции.

Той апелира към търговците да бъдат коректни и да не злоупотребяват, като насърчи гражданите да сигнализират за всеки случай, в който считат, че правата им са нарушени на денонощния телефон на потребителя 0700 111 22 или чрез електронната форма за подаване на жалби на сайта на КЗП.  

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама