Как работи новата система за регистриране на превозни средства

10:00, 02 мар 18 25 405 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Вече седмица регистрацията на пътни превозни средства се извършва по нови правила. Промени в Закона за движени по пътищата въведоха нова система за обмен на данни между МВР и Нотариалната камара. Чрез нея служителите на МВР получават информация за всички сделки с превозни средства на територията на страната в реално време. Днес пускането ѝ се обнародва в държавен вестник.

С промяната в правилата, хората, които продават автомобилите си, вече не са задължени да представят пред „Пътна полиция“ договор за покупкопродажба. Процедурата се прави от нотариусите.

"Това става по електронен път след сключване на сделката при нотариуса. Прилючва сделката при нотариуса. При нас задължение има да дойде само новият собственик, който е длъжен да ни представи личната карта, платежното нареждане за извършената услуга и копието на договора. Услугата става много бързо, в рамките на 5 минути вече е извършена пререгистрацията. Следва ламиниране на талона и връчване на гражданите", обясни Галя Николова, „Пътна полиция“, пред БНТ, откъдето направиха проверка как работи новата система.

Новата услуга се извършва единствено от нотариусите, които притежават квалифициран електронен подпис. В общата информационна система с Пътна полиция, те могат да проверяват данни в регистрите, свързани само с конкретната сделка. 

От Камарата на нотариусите са категорични, че услугата не оскъпява сделките и таксите за прехвърляне на кола са същите - между 50 и 60 лева. Няма увеличение и на държавната такса. 

Новият регламент важи само при сделки с вече регистрирани у нас превозни средства, на които не се налага смяна на регистрационният номер. Автомобилът трябва да е преминал технически преглед и да има сключена застраховка "Гражданска отговорност".

"Тази услуга е предоставена само за промяна на собственост в същия регион. Не може от друг окръг и автомобили, които имат някакви промени по самите автомобили. Системата работи от скоро, но за нас е облекчение. Надяваме се и за гражданите. Към момента не са констатирани проблеми", заяви Галя Николова, „Пътна полиция“.

Предвижда се и възможност при нотариуса да се заявява електронно отпечатване на Свидетелството за регистрация на моторно превозно средство, а новият собственик да може да го получи по пощата. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама